esmaspäev, 15. september 2008

Oh-Oh-kui hea!!!

H´Õu Hei!!!
Üle hulga aja sain jälle kooli, seepärast ei üllatunud ma, et vahepeal oli toimunud füüsikas KT ja teise tunni ajal oli täna Mates KT. Homme, Ülehomme ja millalgi veel on veel töid. Seega see nädal tuleb ilmselt selles valdkonnas täielik FEIL!!! Et seda vältida, pean vahelduseks õppima kah. Aga aitab sellest õpilase laadis kurtmisest, mida RATE.ee-s igas kolmandas ajaveebis kohtab.

Pühapäeval käisin oma kalli õega uut eesti mängufilmi "Mina Olin Siin" vaatamas.
Üldine: Peale Eesti on olemas veel Teine Eesti, mida me naljalt päevavalguses ei kohta, kui see just Su krediitkaarti või mobiili ära varastada ei üritada. Teises Eestis elavad inimesed on sunnitud tegema jubedusi, et üldse elus püsida, kuid ka nendel on tegelikuses plaanid ja unistused. Ent unistused kuhtuvad, kui Sa meeletusterongilt õigel ajal maha ei hüpata ei suuda.Aga kas oleme me valmis, et valget inimrämpsu ise üritada rongi pealt ära kiskuda?
Film põhineb Sass Henno romaanil "Mina olin siin. Esimene arest".
Stoori: 17-aastane Kalamajandis elav Rassile meeldiks elada ühiskonna normidele vastavat elu. Aga unistustele vastavat elu ei saa ju ometigi saavutada, kui on vaja rikkuda seadusi, et üleüldse elus püsida. Sind vihatakse, Sinust vaadatakse tänaval kõndides mööda- kuid Sa püüad ikkagi sellest kõigest lahti rabeleda, ainult pärast seda Viimast otsa. Ent Viimane ots saabub seda kiiremini, mida Suurema otsa Sa teed. Suur ots võib osutuda liiga suureks, aga Sul on Lootus! isegi kui see peitub hämaras narkootikumiäris.
Miks vaadata?: See on Eesti film!!! Ja see on sama hea kui "This is England" või "Der Freie Wille," ainult et see on eestikeelne. Paneb samamoodi halle ajurakke liigutama, seega hea vaheldus tavapärasele American Dream´ile.
Hinnang: Suurepärane film Eesti enda tegijate poolt, noored näitlejad Rasmus Kaljujärv, Hele Kõre jt. mängivad oma rollid suurepäraselt välja. Kui Sa ei ole varem raamatut lugenud, ei suuda Sa aimata, mis järgmiseks tuleb, kui oled, on ikkagi hea vaadata.

TAIES *****
HUUMOR ***
MÄRUL ***
PÕNEVUS ****
TUNDED ****
EROOTIKA *

Kuna mul läinud kolmapäeval ei olnud võimalik CERN-i maailmalõpu masina käimapanekust kirjutada, siis kirjutan ma sellest täna. 10ndal septembril kell 10:00 pandi see masin esimest korda käima, korgid läbi ei põlenud, seega tagas see vaatlejate 3 minutipikkuse ovatsioonidehoo. Muidugi seda suurt tulemust esimese korraga ei saavutatud, aga ega seda ei loodetudki. Igaljuhul,
CERN Large Hadron Collider ehk CERN´i Suur Osakeste Kokkupõrkur koosneb mitmest eri instrumendist.
ALICE: LHC põrgatab selle eksperimendi jaoks kaks eri osakest ( Plii ioonid või prootonid) omavahel valgusele lähedasel kiirusel kokku. See omakorda tekitab temperatuuri, mis 100 000 korda kõrgem kui Päikese südames ja peaks sulatama isegi aatomid. Sula ainemass vabastab uut tüüpi kvargid ja gluoonid, mis eksisteerisid viimati pärast Suurt Pauku.
ATLAS & CMS: Kaks erinevat seadeldist, mis mõlemad on suutelised uurima ükskõik milliseid füüsikale tuntud/tundmatuid osakesi, mis võiks pärast Suurt Põrkumist tekkida, kaasa arvatud müstilist Higgs´i bosonit ja paljale silmale nähtamatuid dimensioone, millest arvatavasti koosneb Tume Aine.
Et asja veel lihtsmaks teha lisan ma CERN´i fanaatikute poolt kokkupandud räppvideo:

Ja lõpuks, täna tuli mulle Enter´ist SMS, et mu digiseebikarp on parandatusest tagasi. ViVa!!! Ilmselt on mu praegused tunded samasugused, kui mulle oleks kujutletava amputeeritud käe asemel uus käsi kasvanud. Aga nüüd "Mina olin Siin" raamatut lugema....

Kommentaare ei ole: